Z 37 stupnovych horucav australskeho outbacku sme sa v piatok 14.marca na obed letecky presunuli do 3,7 milionoveho Melbourne. Sme sa tesili, ze bude chladnejsie, no hlavne mesto Victorie nas prekvapilo 40 stupnovym teplom...
Kedze sa presne ten vikend konala prva Velka cena Formule 1 tohto roku, vsetky hotely, motely a rozne dalsie ubytovania v Melbourne mali plne... My sme si zabookovali ubytko len na jednu noc v jednom z backpackerov (zrovna tento vikend boli aj ceny o 30% vyssie ako bezne). Ubytovanie bolo opat nieco velmi podobne tomu v Sydney, ale nemali sme velmi na vyber... a tak sme sa rovno v podvecer vybrali po svojich na prechadzku po meste. (este dodam, ze v izbe bola iba dvojposchodova postel, o ktoru sme si obaja fajne oskreli chrbaty pri vstavani a okno sme mali rovno nad hlavnou cestou krizovanou eletrickovou tratou:)
Kedze nam uz aj trocha vyhladlo, tak sme najprv hladali nieco pod zub, ale zasa sme mali problem nieco najst, kedze uz bolo po 17.hod. a vacsina obchodov zavreta a sanca sa niekde najest dost mala... Nastastie sme nejako zabludili do nejakeho cinskeho obchodneho centra, kde bolo otvorenych zopar stankov so sushi, susenym hmyzom a pod. Ale nasli sme aj verziu nejakeho masa s kesu orechmi a ryzou a bolo to fakt dobre a Dzony vyuzil sancu si za 7,80$ nalozit kolko vladal zjest z cinskych jedal, a tak si nalozil naozaj vsetko, nejake bravcove, kuracie, ryzu, opekane rezance, a vselico v cesticku (doteraz nevie co jedol a mozno je to tak lepsie:). Takze sme sa poriadne najedli a vyrazili na nocnu obhliadku Melbourne.
Flinders Station - vlakova stanica na Federation Square
St Paul's Cathedral na Federation Square
Federation Square - burliva explozia ocele, skla a abstarktnej geometrie a zaroven asi centrum vsetkeho diania v Melbourne. Je to naozaj zvlastne kedze hned oproti je z jednej strany pomerne stara budova Flinders Station a z druhej strany St Paul's Cathedral. Mno architekti sa vyburili...
Z Federation Square sme presli cez Princes Bridge na Southbank (to opakuju po Brissie)
Pohlad na nocne Melbourne z Queenbridge Square
Toto je asi najvacsia rarita v mestskej doprave aku som kedy videl:) Nie je to nikde inde, iba v Melbourne. Znacka vravi, ze pokial chcete odbocit doprava na dvoj-prudovej ceste musite odbocovat zlava:) Cize zaradit sa dolava a pockat v spatnom, kym prejdu vsetky auta zprava a potom odbocit doprava. Hm, ak nerozumiete, nevadi...ja som to pochopil az v praxi:)
Druhy den rano sme sa hned po ranajkach vybrali pozriet Melbourne Park, teda areal kde sa zaciatkom kazdeho roka kona tenisove Australian Open.
Pohlad na Melbourne CBD z Princes Bridge ponad Yarra River
Alexandra Gardens a velmi vysusena trava :)
Povodne sme mali najprv namierene do Royal Botanic Gardens, ale naozaj vsetka trava vsade bola z tych horucav strasne vyschnuta a teda nakoniec sme presli cez Swan St Bridge rovno do Melbourne Parku.
Rod Laver Arena, hlavny kurt, kde sa hrava finale Australian Open
no comment:)
Melbourne CBD je napravo, je usporiadane do obdlznika okolo ktoreho sa premavaju elektricky. Budovy nalavo su uz za riekou na zaciatku Southbanku.
Wiliam Barak Bridge, po pravej strane centrum a po lavej strane vyhlad na cely areal Melbourne Parku.
Cez ten most sme prechadzali z toho parku.
Areal Melbourne Park s kopcom tenisovych kurtov a trenujucich buducich vitazov Australian Open :)
Tato obrovska mozaikova macka je velka atrakcia...(Stanus ma rada macky:), tak sa s nou jednoducho musela odfotit:)
Na rieke premavaju nizke lode, aby sa zmestili pod mosty
Federation Square
Ten batoh na chrbte nie je padak, ale vsetky nase veci s ktorymi sme cestovali (akurat ideme pre auto a smer Great Ocean Road!)
Takze tolko z Melbourne. Zaverom iba dodam, ze sme uz v Brissie postrehli zaujimavy fakt a to, ze su dve skupiny ludi: ti co maju radi Sydney a na druhej strani ti, ktori maju radsej Melbourne...:) My sa asi pridavame na stranu Sydney! Mimochodom Melbourne je asi najeuropskejsie mesto v Australii s mnohymi naradnostami (Greckymi, Talianskymi,...strvtami) a je oblubene pretoze ma stastie, ze ma Australia Open a F1:)
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára